Üniversitemiz “Yönetim Sistemi İyileştirme Çalışmaları” Kalite Komisyonu İş Birliği Toplantılarında Görüşüldü
2 Temmuz 2021 | 17:32
Gazi Üniversitesi İyileştirme Çalışmaları İş Birliği Toplantılarının dördüncüsü, Kalite Komisyonu Başkan Vekili Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ramazan Bayındır’ın başkanlığında gerçekleştirildi. 

Üniversitemizin güçlü yönlerinin sürdürülebilir kılınması, iyileşmeye açık yönlerinin ise geliştirilmesi amacıyla hazırlanan “Kurumsal İyileştirme Çalışmaları Planları”nın, Yönetim Sistemi başlığıyla görüşüldüğü toplantıya; Risk İzleme ve Yönlendirme Komisyonu, İç Kontrol Koordinasyon Grubu, Araştırma Geliştirme Kurum Koordinatörlüğü, Eğitim-Öğretim ve Dış İlişkiler Kurum Koordinatörlüğü, Sosyal İşler Kurum Koordinatörlüğü, Yerleşkeler Kurum Koordinatörlüğü, Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü, Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, Personel Daire Başkanlığı, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği, İstatistik Danışmanlık Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Kalite Komisyonu temsilcileri katıldı.

İş birliği toplantıları sayesinde Üniversitemizde iyileştirme çalışmalarını katılımcı bir anlayışla yürüterek, sürekliliğinin sağlanmasının amaçlandığını dile getiren Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ramazan Bayındır, kalite kültürünün yaygınlaştırılması ve ortak gaye doğrultusunda çabalarımızın doğru yönlendirilebilmesi açısından tüm kurul, komisyon ve birimlerimizin uyum içerisinde çalışması gerektiğini vurgulayarak, bu noktada Yönetim Sistemi alanında yapılacak iyileştirmelerin ayrı bir önem taşıdığını belirtti.

Her süreçte yapılmış ve yapılmakta olan iyileştirmelere ilişkin kayıtların düzenli olarak tutulması ve raporlanmasının önemine değinen Prof. Dr. Ramazan Bayındır, gerekiyorsa birimlerle iş birliği toplantılarının aylık periyotlarla gerçekleştirilerek, çalışmaların izleneceğini açıkladı.

Üniversite Danışma Kurulunun internet sayfasının aktif hale getirilmesi, kurumda kullanılan tüm bilgi sistemlerinin birbiri ile entegre bir yapıya kavuşturularak Kurumsal Veri Yönetim Sisteminin geliştirilmesi, Risk Yönetimi Sistemi ile Personel Özlük Sisteminin entegre edilmesi, iş sağlığı ve güvenliği açısından risklerin belirlenmesi, engellilerin ihtiyaç duyduğu düzenlemeler konusunda tüm birimlerde gerekli düzenlemelerin yapılması, Mezun İlişkileri Ofisinin kurulması ve Dış İlişkiler Ofisinin lisans sonrası eğitim düzeylerini de kapsayacak şekilde yeniden yapılandırılması gibi öneriler görüşülerek toplantıda karara bağlandı.

-1-1
background image