Tanıtım

Kurulduğu günden bu yana ülkemizin öncü eğitim kurumlarından biri olan Gazi Üniversitesi, sunduğu eğitim-öğretim ve diğer hizmetlerin kalitesini her geçen gün artırabilmek amacıyla sürekli bir değişim ve gelişim içerisindedir. Gazi Üniversitesinin kalite güvencesi amacıyla hayata geçirdiği uygulamaları, 2005 yılında 12 üyeden oluşan "Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu" ile idari bir yapıya kavuşmuştur. Kurul, Yükseköğretim Kurulunun 20.09.2005 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan "Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği" doğrultusunda Üniversite Senatosu tarafından 14.10.2005 tarihinde "Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu" adı altında yeniden yapılandırılmış ve Kurulun üye sayısı 18'e çıkarılmıştır. Kurul, hem Yükseköğretim Kurulunun Yönetmeliği hem de 15.02.2006 tarihli Senatoda kabul edilen "G.Ü. Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönergesi" gereği, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi, kalitenin geliştirilmesi, bağımsız “dış değerlendirme” süreciyle kalite düzeylerinin onaylanması ve tanınması konusundaki çalışmaları 15 yıla yakın bir süre boyunca yürütmüştür.

Yükseköğretim Kurulu tarafından hayata geçirilen bazı değişiklikler neticesinde 23.07.2015 tarih ve 29423 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği doğrultusunda GÜADEK kapatılmış ve Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır. Üniversitemizde yeniden yapılandırmaya gidilerek 12.05.2016 tarih ve 2016/47 sayılı Senato kararıyla “Gazi Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi” kabul edilerek 2016/48 sayılı kararla Gazi Üniversitesi Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. 

Stratejik amaç ve hedeflerimiz doğrultusunda ve Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen usul ve esasalar çerçevesinde, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idarî ve yönetim hizmetlerinin değerlendirilmesi, izlenmesi ve kalitesinin geliştirilmesi, programların akreditasyon süreçlerine girmesinin teşvik edilmesi çalışmaları Kalite Komisyonu tarafından yürütülmektedir. Komisyon, Üniversitemiz Senatosu tarafından belirlenen tek sayıda üyeden oluşmakta olup Komisyonunun başkanı Rektördür. Rektörün bulunmadığı zamanlarda Rektörün görevlendireceği Rektör Yardımcısı başkanlık görevini yürütmektedir. Komisyon üyeleri, Üniversitemiz farklı bilim alanlarını ve akademik birimlerini temsil edecek şekilde Senato tarafından belirlenmektedir. Genel sekreter, öğrenci konseyi başkanı ve strateji geliştirme daire başkanı Komisyonun doğal üyesidir. Komisyonun yetki, görev ve sorumlulukları “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Gazi Üniversitesi Kalite Güvencesi ve Kalite Komisyonu Yönergesi” ile tanımlanmış, çalışma usul ve esasları Senato tarafından belirlenmiştir.

Komisyon, çalışma takvimi doğrultusunda çalışmalarını yürütmek üzere kendi bünyesinde çalışma grupları oluşturmaktadır. Bu kapsamda Komisyon; Liderlik, Yönetim ve Kalite Çalışma Grubu, Eğitim ve Öğretim Çalışma Grubu, Araştırma ve Geliştirme Çalışma Grubu, Toplumsal Katkı Çalışma Grubu ve Eğitim Platformu Çalışma Ekibi ile çalışmalarını yürütmektedir. Grupların ve Ekibin görevleri Komisyon tarafından karara bağlanmaktadır.

Üniversitemizde kurumsal boyutta yürütülen kalite değerlendirme ve güvencesi çalışmaları akademik ve idari birimlerde Kalite Ekipleri, program düzeyinde ise bu ekiplere bağlı Kalite Alt Çalışma Grupları ile kapsayıcı ve katılımcı bir yaklaşımla yürütülmektedir. Birim kalite ekipleri ve alt çalışma gruplarının oluşturulmasında akademik ve idari personelin yanında öğrenci iç paydaşlarımızın da temsil edilmesine önem verilmektedir. Akademik birim ekip başkanı sorumluluğunda faaliyetlerini sürdüren akademik birim kalite ekibi üyeleri arasında birim kalite ekip başkanı dekan yardımcısı veya müdür yardımcısı, ilgili akademik birimin sekreteri, akademik birimde bulunan tüm bölüm/program/ana bilim dalı kalite alt çalışma grup başkanları ve birim öğrenci temsilcisi bulunmaktadır. İdari birim kalite ekibi ise biri yönetici yardımcısı düzeyinde olmak üzere en az bir şube müdürü ile diğer personel arasından belirlenmektedir. ​​​

background image